domingo, 16 de enero de 2011

LA NOSTRA PROPOSTA

La nostra proposta d’unitat didàctica va sobre el tema dels cargols. La mestra aprofitarà que una nena li ha portat un cargol del pati per introduir a la classe el model d’ésser viu i totes les característiques i peculiaritats d'aquest animal.

Vam triar aquest tema perquè vam pensar que partir d’una situació quotidiana, que ens pot passar a totes les mestres durant la nostra docència, és partir dels interessos dels nens i fer que a l’hora d’introduir alguns conceptes complexes estiguin més receptius perquè el tema els motiva.

A més a més, pensem que treballar una animal com és cargol ens possibilita treballar el model d’ésser viu. Com hem anat treballant durant l’assignatura de didàctica de les ciències, alguns adults infravaloren les possibilitats dels nens i consideren que a educació infantil no es poden treballar conceptes "difícils" de ciències. A partir de l'observació d’un cargol, de l’experimentació i de la hipotetització, la mestra podrà introduir conceptes de ciències abstractes com són l’hermafroditisme dels cargols, què necessiten per reproduir-se, etc.

No hay comentarios:

Publicar un comentario